Buďte skvělým šéfem!

dobry-sefVěřím, že prakticky každý z nás zažil šéfa, který neměl schopnost vést lidi. Ve své praxi často poslouchám příběhy mých klientů, kteří jsou nešťastní v práci z velké části kvůli tomu, že se jim nedaří komunikovat s nadřízeným.

Místo zdravé motivace, komunikace a naslouchání přichází hrubé autoritativní jednání (“Uděláš to, jak jsem ti řekl”), demotivace ( “Když se ti Ti to nelíbí, najdi si jinou práci”) a ignorace osoby jako živého jedince (“Tvé problémy mě nezajímají, prostě dovolenou nedostaneš”).

Pokud vedete lidi, vím, že to není zcela jednoduchá práce. Na druhou stranu, když už takovou práci děláme, neustálé vzdělávání a posouvání se dále je na místě, souhlasíte? V mém dnešním článku uvádím nejdůležitější dovednosti z oblasti vztahové inteligence, které byste měli jako dobrý šéf mít. 

Zdravé sebevědomí a pořádek ve vztazích

Mít vyrovnaný vztah k partnerovi, dětem, lidem kolem sebe. A primárně vztah k sobě. Když sobě nevěříte, neumíte projevit své emoce a ráno vstáváte s tím, že je život k ničemu, pro druhé moc dobrým šéfem nebudete. Naučte se pracovat s vlastními emocemi, náladou a raději na sobě zapracujte s koučem nebo terapeutem. Nevyrovnaného a emotivního šéfa podřízení neradi následují. 

Naslouchání a schopnost přijmout řešení druhého

Když řídím, neznamená to, že všechno vím nejlépe. Zažila jsem mnoho vrcholových manažerů a vedoucích, kteří sice vyslechli jinou variantu řešení problému, vše si ale stejně udělali po svém a nebyli ochotni slevit ze svého. Přitom, řešení jejich podřízených bylo mnohdy lepší, než to jejich. Pokud chcete být skutečný vedoucí, měly byste umět naslouchat názorům druhých, reálně vyhodnocovat řešení a nelpět na prosazení svého. Nejhoršími vedoucími jsou sebestřední egoisté, kteří si o sobě myslí, že ví vše nejlépe.

Schopnost odhadnout, kdy dávat cukr a kdy bič

Když se váš podřízený zrovna dohodl na rozvodu s nevěrnou manželkou a vy na něj budete tlačit s dokončením projektu, neoplýváte moc velkou vztahovou inteligencí. Co mu dát výjimečně prostor a domluvit se lidsky na řešení a eventuelním posunutí termínu? Dobrý šéf ví, kdy své podřízené kárat a kdy být naopak shovívavý.

Mít synchronní slova a skutky

Není nic horšího, než kázat vodu a pít víno. Já sama musím jít příkladem, tedy, pokud jsem kouč v oblasti zdraví, nemohu se cpát smažákem a zapíjet ho kolou. Pokud mé lidi učím dodržovat termíny, musím je dodržovat sama, není to tak? Pokud nemám synchronní to, co říkám a to, co dělám, lidé mě nebudou nikdy poslouchat ani mě následovat.

Nevíte si rady s tím, jak vést lidi a trpíte při práci stresem? Můžete se mnou absolvovat koučinkové sezení zaměřené na eliminaci pracovního stresu a work life balance.

Podívejte se na další díly Restartu života:

Jak se restartovat v práci?

Jak zvládat stres?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>